به نيچرز گيفتز خوش آمديد

به نيچرز گيفتز خوش آمديد
قالب وبلاگ

 

آرامش قلب
مغز انسان و سیستم عصبی مرکزی و همچنین غشای سلولی سلولهای بدن، همگی برای عملکرد مناسب و صحیح به اسیدهای چرب امگا-3 ، بهویژه اسید ایکوزاپنتانوئیک و اسیددوکوزاهگزانوئیک نیاز وافر دارند. درصورت عدم کفایت اسیدهای چرب غیراشباع با چند باند دوگانه امگا-3، بدن از اسیدهای چرب اشباع برای ساخت غشای سلولی بهره خواهد گرفت که دیواره سلولی حاصله، از انعطافپذیری کمتری برخوردار خواهد بود. این وضعیت تأثیر منفی بر قلب خواهد داشت، زیرا در این حالت قلب به راحتی نمیتواند بهحالت استراحت بازگردد. دراین میان اسیدهای چرب امگا-3 بلند زنجیره، ازآنجا که در شکلگیری سیستم عصبی مرکزی و نورونها نقش عمدهای ایفا میکنند از اهمیت ویژهای برخوردارند.
 
عروق سالم تر
اسیدهای چرب امگا-3 با حفظ سطح کلسترول خون درحد پایین، جلوگیری از آریتمی قلبی و کاهش سطح فشار خون میتواند باعث افزایش سلامت قلبی شود. محققان بر این باورند که اسید آلفالینولنیک میتواند تاثیر بهسزایی در سلامت قلب و عروق و همچنین کاهش سطح کلسترول و تریگلیسیرید داشته باشد. همچنین اسیدهای چرب امگا-3 قادرند با کاهش چسبندگی سلولهایخونی بهعنوان یک رقیقکنندهی طبیعی خون عملکرده و از ایجاد لختههای خونی و سکته جلوگیری کنند.
همچنین مطالعات دیگر نشان میدهند روغن ماهی که غنی از این نوع اسید چرب است، از تصلب شرایین، آنژین قفسه صدری، حملات قلبی و نارسایی احتقانی قلب جلوگیری میکند. علاوه بر این توصیه میشود در بیمارانی که تحت عمل جراحی بایپس و آنژیوپلاستی قرارگرفتهاند، روزانه حداقل یک گرم روغن ماهی دریافت شود. همچنین در بیماران دیابتی غیر وابسته به انسولین، بهنظر میرسد مصرف مداوم امگا-3 بتواند حساسیت سلولها نسبت به انسولین را افزایش دهد. ازاینگذشته توصیه میشود در بیماران دیابتی برای کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی-عروقی مصرف این اسیدهای چرب بالا رود.
 
ضد التهاب طبیعی
اسید ایکوزاپنتانوئیک و اسید دوکوزاهگزانوئیک قادرند در بدن به مواد ضدالتهابی طبیعی به نام پروستاگلاندینها و لوکوترینها تبدیل شوند که این مواد میتوانند باعث کاهش التهاب و درد شوند. مطالعات نشان میدهند که مصرف این مواد میتواند در بیماران مبتلا به دردهای شدید هنگام قاعدگی مفید واقع شوند. بهطوری که این بیماران قادر خواهند بود از میزان دوز مصرفی داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی خود بکاهند.
 
بهتر فکر کنید
میزان چربی در بافت مغز بالا است. در حقیقت 60 درصد این عضو بدن از چربی تشکیل شده است و اسیدهای چرب امگا-3 برای عملکرد صحیح آن از اهمیت ویژهای برخوردارند. امروزه تحقیقات نشان میدهند که بین اختلالات رفتاری و پایین بودن سطح امگا-3 در بدن ارتباط وجود دارد. این اسیدهایچرب قادرند توانایی سلولهای مغزی در دریافت سیگنالهای عصبی مرتبط با خلق و خوی را از نورونهای مجاور افزایش دهند. به بیان دیگر این چربیها قادرند کلیهی ارتباطات عصبی مربوط به تفکر، واکنشها و پاسخهای عصبی را بهبود بخشند.
کفایت این اسیدهای چرب در دوران قبل از بارداری، بارداری و زمان شیردهی از اهمیت ویژهای برخوردار است. طی این دوران مادر تامین کنندهی این نوع اسیدهای چرب برای جنین و نوزاد است. در سه ماههی سوم دوران بارداری، میزان نیاز به اسیدهای چرب بسیار بالا است. اسید دوکوزاهگزانوئیک در ساخت ١٥تا٢٠ درصد کورتکس مغز و ٣ تا ٦ درصد شبکیه در جنین و نوزاد نقشدارد. بنابراین برای رشد و تکامل نوزاد مادهای حیاتی محسوب میشود. برخی شواهد حاکی از این هستند که دریافت کم منابع حاوی اسیدهای چرب امگا-3 خطربدنیا آمدن نوزادان نارس و همچنین کم وزن را افزایش میدهد. بهعلاوه این کمبود در نوزادان میتواند زمینهساز بروز بیشفعالی در دوران کودکی شود.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 21 آذر 1390برچسب:امگا 3,جلوگيري از بيماري هاي قلبي و عروقي,ضد التهاب طبيعي, ] [ 15:22 ] [ عباسيان ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
لینک دوستان
موضوعات وب
آرشيو مطالب
امکانات وب

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 150
بازدید کل : 26742
تعداد مطالب : 17
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

بک لينک